Framåt? Bakåt?

Jaa.. Var ett tag sedan jag skrev och sedan dess har jag gjort ytterligare ett blodprov och vi har även fått svar på makens spermaprov. Det visade sig att maken har lätt nedsatt antal spermier och att han har en inflammation i prostatan. Om det är detta som gör att det hittills har varit svårt för oss att bli gravida vet vi inte, men det skulle kunna vara så.
Han har fått penicillin att äta i en månad och sedan är det dags för ett nytt prov. Får se vad som händer då. För min del är nästa steg en gynundersökning medultraljud har jag för mig. Ärligt talad är det lite snurrigt allt det här...

När det gäller vikten så händer det inte så mycket mer på den fronten för tillfället. Just därför skrev jag in mig på Viktväktarna. Tanken är att göra allt online, tror att det passar mig bra! Behöver verkligen bli motiverad! Att få ett barn både ju vara nog så motiverande men jag får inte till det! Faller dit hela tiden, frestelser.. Men hoppas på ett annat tänk nu när jag måste skriva upp vad jag äter och hur mycket jag tränar. Och på tal om träning, nu har jag fått ont i halsen, så typiskt! Får se hur detta artar sig, blir dte inte bättre får det bli promenad imorgon. Eller kanske en tur till gymmet för att köra lite crosstrainer bara?

Ska idag ha mensen och känner än ingenting. De senaste gångerna har den kommit tidigare än beräknat men inte denna gången. Är livrädd för att hoppas på att den inte kommer men det är svårt att låta bli. Vill ju så gärna! Ska försöka att tänka på något annat!

Som sagt, går det framåt eller bakåt? Upp eller ner? SVårt att säga.. Önskar att det hade gått mer framåt än detta i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0